Ett smart sätt att återanvända alla dina gamla NewBodylådor!
Här har jag tagit ett vitt papper och limmat på lådan. Sedan gick jag ut i trädgården och letade snäckor (hemma har vi typ 5 stora rabatter)! Första dagen hittade jag många stora snäckor, vilket var den storleken jag letade efter, men efter typ tre dagar insåg jag att det inte fanns så många stora snäckor så jag fick ta små istället. Efter att jag hittat dom snäckskal som gick att hitta, gick jag in, lade dom i en skål med varmt vatten och efter typ en timme tog jag en tandpetare och petade ut eventuell jord ur snäckskalen. När dom hade legat i blöt såg man även om det var en snigel i, och dom det var sniglar i slängde jag ut! Jag lät sedan snäckskalen ligga och torka på ett pappersark tills dom var helt torra. Sen var det bara att limma på snäckorna med hobbylim på kartongen! Det tog några veckor att hitta alla snäckor jag behövde men det var helt klart värt det!
Tips!: Sätt på en valfri etikett och/eller ett band innan du börjar limma på snäckskalen! Då kan du lätt limma över skal på de eventuellt grova kanterna för ett snyggare utseende ;)
Det skulle nog vara bra att lacka ovanpå snäckorna eftersom dom är väldigt sköra men jag hade inget lack hemma så jag fick skippa det. 
Prova att limma på något annat vett ja! Kanske torkade blommor??
Låt kreativiteten flöda!
 
 
NewBody, Pyssel, Snäckor, Återvinning,

Kommentera

Publiceras ej